Niezbędne przedmioty, Używanie umiejętności, Nauka
Valrond siedział w ciszy obserwując przechodzących za oknem strażników. Noc była niezwykle zimna i cicha. Dało się słyszeć każdy ruch, każde tupnięcie nogą, każde słowo wypowiedziane choćby szeptem. Tamael wyjął zza pasa podłużną fiolkę, która była wypełniona do połowy trucizną. Raz jeszcze spojrzał przez niewielką okiennicę, by upewnić się że właściciel, a zarazem przyszła ofiara nie wraca do domu. Powolnym i dokładnym ruchem ręki odkorkował fiolkę i owinął ją porwaną szatą, zważając by nawet kropla nie spadła na ciało. Z pochwy uczepionej do boku wyjął krótki, połyskujący przy blasku księżyca sztylet. Valrond obejrzał go dokładnie i obróciwszy kilka razy w dłoni położył między nogami. Drżącymi rękoma sięgnął po fiolkę z trucizną i zaczął dozować kroplami na sam czubek sztyletu. Nagle dało się słyszeć stukot. Zdezorientowany Valrond upuścił butelkę z trucizną tuż obok nogi, a ta roztrzaskała się z hukiem. „Cholera jasna” – przeklinał w myśli – „tyle mi musi starczyć”. Niedawno jeszcze złociste ostrze nabrało zielonkawej barwy – Valronda ogarnął spokój. Nie dalej jak dwie klepsydry później dało się słyszeć szczęk zamka. „Teraz Cię dopadnę” – Tamael chichotał w myśli. Dzięki światłu odbijanemu przez Eluriena można było zobaczyć barczystą i wysoką postać wchodzącą do pokoju. Krok miał chyży, aczkolwiek bujało go na boki. Odór wina uderzył w nozdrza Valronda. Serce poczęło mu szybciej bić, krew uderzyła do mózgu powodując iż mimo późnej pory Tamael był całkowicie przytomny. Szybkim, zwinnym ruchem wbił ostrze sztyletu w szyję i jedynie przyglądał się jak tamten umiera w ogromnych konwulsjach. „Do zobaczenia w krainie Loethe” – rzucił do nieruchomego już ciała dawnego przyjaciela.
„Mądry truciciel nigdy nie oblizuje swoich palców”.
Subtelniejsze niż rozpłatanie mieczem, zatrute jedzenie od dawna było podstawową metodą działania zabójców, a jako że trucizna może być również zaaplikowana na ostrzu, niektórzy przeciwnicy znajdują drogę do śmierci dużo szybciej niż by sądzili.
Niezbędne przedmioty Mikstura trucizny - niezbędna do zatrucia czegokolwiek. Dostępna jest w czterech różnych poziomach (słaba trucizna, trucizna, mocna trucizna, śmiertelna trucizna) Sprzedawane przez: Mikstury słabej trucizny sprzedaje Alchemik Wytwarzane: Przez innych graczy, przy użyciu umiejętności Alchemia
Używanie umiejętności Aby cokolwiek zatruć musimy kliknąć na niebieski kryształ znajdujący się obok nazwy umiejętności, a następnie wybrać miksturę trucizny i wskazać przedmiot, który chcemy zatruć (musi się on znajdować w naszym plecaku, lub leżeć na ziemi). Jeśli czynność się powiedzie, przedmiot będzie od tej chwili zatruty, a nasza postać straci nieco karmy. Należy uważać by nie kliknąć dwukrotnie na truciznę, jeżeli chcemy zatruć przedmiot, a nie siebie. Zatruwać można jedzenie i niektóre bronie. Szansa na zatrucie jedzenia równa się wysokości umiejętności Zatruwania. % szansa na zatrucie = poziom Zatruwania Wyróżniamy 4 poziomy trucizn podstawowych i 1 bonusową: • słaba trucizna – zabiera 1/40 punktów życia co 15 sekund, minimalne obrażenia to 3 punkty życia • trucizna – zabiera 1/32 punktów życia co 10 sekund, minimalne obrażenia to 5 punktów życia • mocna trucizna – zabiera 1/16 punktów życia co 10 sekund, minimalne obrażenia – 7 punktów życia • śmiertelna trucizna – zabiera 1/8 punktów życia co 5 sekund, w momencie osiągnięcia przez ofiarę 25% swego życia zaczyna zabierać wytrzymałość (staminę) • letalna trucizna – najsilniejsza z trucizn, zabiera 1/4 punktów życia co 5 sekund. Poziom umiejętności Zatruwanie ma też pewien wpływ na siłę czarów maga takich jak Zatruwanie i Ściana trucizny.
Gdy zostajemy zatruci nad naszą postacią pojawia się stosowny komunikat, uzależniony od poziomu trucizny:
Poziom trucizny |
Komunikat |
Słaba trucizna |
„czujesz lekki ból” |
Trucizna |
„czujesz ból” |
Mocna trucizna |
„czujesz silny ból” |
Śmiertelna trucizna |
„czujesz straszliwy ból” |
Letalna trucizna |
„padasz z bólu” |
Poniższa tabelka przedstawia od jakiego poziomu umiejętności możemy zatruwać daną trucizną:
Poziom umiejętności |
Poziom trucizny |
0,0 – 19,9 |
Pierwszy poziom z szansą na drugi |
20,0 – 39,9 |
Drugi poziom z szansą na trzeci |
40,0 – 59,9 |
Trzeci poziom z szansą na czwarty |
60,0 – 100,0 |
Czwarty poziom z szansą na piąty |
Poniższa tabela przedstawia ilość ładunków trucizny mieszczących się na broni w zależności od poziomu trucizny:
Ilość ładunków trucizny na broni |
Słaba trucizna |
18 |
Trucizna |
16 |
Mocna trucizna |
14 |
Śmiertelna trucizna |
12 |
Szansa na odtrucie uzależniona jest od poziomu mikstury odtrucia oraz od poziomu trucizny, i przedstawia się następująco:
Poziom trucizny |
Mała mikstura odtrucia |
Mikstura odtrucia
|
Duża mikstura odtrucia |
Słaba trucizna |
zazwyczaj |
zawsze |
zawsze |
Trucizna |
czasami |
zazwyczaj |
zawsze |
Mocna trucizna |
czasami |
zazwyczaj |
zawsze |
Śmiertelna trucizna |
nigdy |
czasami |
zawsze |
Letalna trucizna |
nigdy |
nigdy |
nieznane |
Nauka Nauczyciele: Złodziej
|