Start Bard Uspokajanie
Uspokajanie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elg`cahlxukuth   
wtorek, 30 sierpnia 2011 11:53

Wymagane przedmioty, Używanie umiejętności, Nauka


Tego dnia wiatr był wyjątkowo wredny, dął tak jakby uparł się zedrzeć płaszcze z gromady wojowników. Co i rusz jeden z obecnych wchodził do tawerny po czym następował okrzyk przerażenia wymieszany ze szczękiem żelaza. Ci co mieli szczęście uciekali, ci którym go zbrakło śpią już w gęstej ciemności jaskini. Lefas zastanawiał się co tu robi, zaproszono go by napisał chwalebną pieśń o pokonaniu smoka przez drużynę wielmoży. Tymczasem smok ani myślał się poddawać, za to idea ta bliższa była garstce wojowników. Talenar barczysty przyboczny barona szykował się do wejścia, szeptał po cichutku modlitwę do Pana zakładając naramienniki.
-Mój będzie! – zakrzyknął, chodź zapewne nie wierzył w to co mówi.
Lefas przygryzł tylko źdźbło trawy gdy kolisty hełm wytoczył się przed jaskinię... Podszedł powoli do objuczonego konia i długo szperał w sakwach. Po chwili trzymał w rękach połyskujący złotem futerał harfy. Ignorując zdumione spojrzenia zbrojnych mężów stanął na skraju mroku spowijającego wejście do groty. Trącił smukłymi palcami struny splecione z grzywy jednorożca i dał znak drużynie by trzymali się z daleka. Mijał po drodze szczątki zbroic, wgniecione hełmy i porzucony oręż. Białych kości i wyszczerzonych czaszek wolał nie widzieć, to psuło apetyt... Na końcu korytarza majaczyło maleńkie czerwone światełko, przytulił się plecami do ściany i jak najciszej posuwał się naprzód. Korytarz powoli zaczął rozciągać się w półkolistą jamę, smok który leżał pośrodku był faktycznie wielki, lecz nie tak wielki jak ten ostatni - pocieszył się w duchu Lefas. Przycupnął na kamieniu i oparł się o ścianę.
-Hej smoku! - zakrzyknął i trącił struny dębowej harfy - No spójrz tutaj bestio!
Powoli jakby ten ruch trwał eony smok porzucił obgryzanie woja i przekręcił szyję w kierunku barda. Lecz już w momencie gdy wielkie oczy miały spopielić barda spojrzeniem stało się TO. Wprawne palce odegrały tajemną melodię znaną mistrzom kunsztu, kamienne ściany wzmocniły hipnotyczny dźwięk i tylko furia w czerwonych oczach smoka mówiła, że coś nie jest tak jak powinno...
Lefas miał promienny uśmiech na twarzy gdy wychodził z jaskini, zdumiona gromada wojów otoczyła go pierścieniem.
-Jest wasz, nie może się ruszać ani nawet mówić - wyrzekł i wskoczył na konia. Wiedział, że tym razem pieśni nie będzie, bo nie wypada ich układać o sobie.

Uspokajanie to talent królów i wiodących polityków. Pozwala spróbować, przy odrobinie szczęścia i talentu muzycznego, uspokoić walczące istoty znajdujące się w okolicy.



Wymagane przedmioty

Instrumenty muzyczne – W rękach utalentowanego barda

mogą stać się straszliwą bronią.


Sprzedawane przez: Majsterkowicza, Cieślę, Barda

Wytwarzane: Przy użyciu umiejętności Stolarstwo*.

*Aby stolarz mógł zrobić instrumenty muzyczne musi posiadać umiejętność Kunszt Muzyczny na poziomie 45.0 lub więcej.



Używanie umiejętności

Uspokajania można używać w dwojaki sposób. Można uspokajać wybrane cele bądź wszystkie znajdujące się w okolicy.

Tryb normalny używa umiejętności do próby zatrzymania wszelkich walk w najbliższej okolicy.
Aby spróbować uspokojić więcej celów należy wybrać umiejętność upokajanie a następnie wskazać siebie.
Jeśli próba się powiedzie, walka tocząca się w okolicy zostanie zatrzymana na pewien czas. Powodzenie zależy nie tylko od umiejętności posługiwania się uspokajającym głosem, lecz także od talentu w Kunszcie Muzycznym.
Tryb celowy służy do skłonienia konkretnej istoty do zaprzestania walki.
Aby podjąć próbę uspokojenia konkretnego stworzenia, należy wybrać tą umiejętność a następnie wskazać stworzenie.
Jeśli próba się powiedzie stworzenie zaprzestanie walki. Efekt Uspokajania może być wielokrotny, uzależniony jest jednak od umiejętności barda i odporności stwora. Z upływem czasu efekt ten jest coraz słabszy, tak więc ostatecznie istota przełamie go, niezależnie od umiejętności barda czy też niskiej odporności własnej.
Uspokajanie nie gwarantuje braku odwetu od potwora, ale czyni go zdecydowanie łatwiejszym do pokonania.
Jeśli ostatnio używany był jakiś instrument muzyczny i pozostaje on wciąż w plecaku, zostanie on użyty automatycznie przy kolejnej próbie Uspokajania. Jeśli chcemy zmienić instrument, należy kliknąć dwukrotnie na tym, którego chcemy użyć.
Zasięg umiejętności z każdym 15% wzrostem Uspokajania rośnie o 1 pole i maksymalnie wynosi 8 pól. Bard musi znajdować się w zasięgu celu, aby użyć umiejętności. Musi również pozostać w tym zasięgu żywy, aż do zakończenia działania efektu. Ukrycie się barda nie przerywa efektu działania umiejętności.



Nauka
Nauczyciele:
Bard

Poprawiony: środa, 28 września 2011 10:02